Drama Suamiku Paling Sweet lakonan Mawar dan Syafiq

Mawar Syafiq

Terbaru di TV3 drama Suamiku Paling Sweet akan memulakan siarannya pada Isnin minggu depan 13 Feb. Drama terbitan Primeworks Studios ini diarahkan oleh Zul Huzaimy. Bersiaran 28 episod drama ini juga merupakan adaptasi dari novel terlaris nukilan Anjell.

Para Pelakon

Mawar Rashid, Syafiq Kyle, Nik Adam Mika, Fazren Rafi, Aedy Ashraf, Natasya Mahyan, Amirul Faqeem, Elvina Mohamad, Fazlina Ahmad Daud, Liza Abdullah, Lia Natalia

Episod 1Episod 2Episod 3Episod 4Episod 5Episod 6Episod 7
Episod 8Episod 9Episod 10Episod 11Episod 12Episod 13Episod 14
Episod 15Episod 16Episod 17Episod 18Episod 19Episod 20Episod 21
Episod 22Episod 23Episod 24Episod 25Episod 26Episod 27Episod 28

Sinopsis

Suamiku Paling Sweet memaparkan kisah Qisya Iriz (Mawar Rashid), graduan universiti yang terpaksa menjadi pengasuh sementara Hafiey (Adik Nik Adam Mika), iaitu cucu kepada kawan ibunya, Puan Fathma (Liza Abdullah).

Pengasuh-pengasuh sebelum ini memang tidak dapat bertahan dengan sikap nakal Hafiey itu. Qisya menerima cadangan ibunya kerana ia hanya untuk sementara waktu. Apabila Qisya yang keras kepala bertemu dengan Hafiey, memang akan berlakunya kekecohan.

Kedua-dua ibu bapa Hafiey telah meninggal dunia dalam suatu kemalangan. Disebabkan itu, Hafiey menganggap bapa saudaranya Izz Haikal (Syafiq Kyle) sebagai ayah kandungnya sendiri. Izz sanggup melakukan apa sahaja demi kebahagiaan Hafiey.

Selepas bertemu dengan pengasuh Hafiey, hati Izz dan Qisya sering berdebar. Namun mereka tidak ambil peduli tentang maksud sebenar di sebalik debaran hati tersebut sehinggalah terjadi sebuah peristiwa yang mengubah nasib hidup mereka berdua.

Qisya dipaksa untuk menjadi isteri kepada Izz Haikal pada usia yang muda. Pelbagai emosi mula mengaburi hati Qisya. Dia terkejut, marah, dan benci. Qisya langsung tidak dapat menerima kenyataan yang dia bakal berkahwin.

Malahan dia juga tidak bersedia untuk menjalankan tanggungjawab sebagai seorang ibu kepada Hafiey. Dia juga tertanya-tanya adakah ini merupakan perangkap Izz Haikal untuk bersama dengannya.

Qisya mula memberontak sehingga dia sanggup meninggalkan Izz Haikal dan Hafiey walaupun sudah bernikah. Izz berasa sedih tetapi dia memahami perasaan isterinya. Malahan, dia kerap memujuk dan memberikan ruang kepada Qisya untuk mencari ketenangan diri.

Izz tidak pernah berhenti memujuk isterinya. Akhirnya, Qisya lembut hati dan kembali ke pangkuan Izz dan Hafiey. Qisya telah meletakkan syarat bahawa tiada sesiapa pun akan mengungkit peristiwa dan sebab mereka berdua terpaksa berkahwin.

Namun, peristiwa hitam yang tidak mahu diingati Qisya itu diungkit. Kali ini, Qisya nekad meninggalkan suaminya dan Hafiey walaupun dia sedang hamil. Adakah sangkaan Qisya bahawa perkahwinan ini ialah perangkap Izz itu adalah benar?

Nantikan drama Suamiku Paling Sweet setiap Isni hingga Khamis jam 6.58 petang bermula 13 Februari ini di Slot Akasia TV3, saluran 103.

+ comments + 7 comments

25 November 2016 4:22 PTG

Nak tengok :'(

20 Disember 2016 6:21 PTG

ogos kan..skrg dh decmber xkua lg ke

14 Januari 2017 6:49 PTG

Bile boleh keh tgk ni?

8 Februari 2017 9:40 PG

kn dh admin letak mulai 13 feb..apa laa...

13 Februari 2017 8:04 PTG

Perghh,baru baca je novel dia dua bulan,xsgka dh kuar movie...xnk tahu yg lain2,cuma adakah kimi sma mcm dlm novel,sorg adik yg mithali gila,hahaha

13 Februari 2017 10:40 PTG

Admin citer ney hd pnye ade x..nak yg hd pnye plzz..

14 Februari 2017 2:26 PTG

mcm sama je cite sayang saya papa tak???

Catat Ulasan

 
Sejak 2009 - Kepala Bergetar